Hallo, Hello, Kunjani en Bonjour! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu Hallo, Hello, Kunjani en Bonjour! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Hallo, Hello, Kunjani en Bonjour!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

04 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zooo. hier ben ik dan.
T heeft even geduurt... zonder internet kom je niet zo ver... maar we zijn aangekomen. De reis duurde redelijk lang. maar om 17:00 op donderdag waren we in phalaborwa :) op plaats van bestemming.

Lekker even gechillt en toen gegeten bij sophia en haar vriend. Sophia's vriend heeft zelfs even voor ons gekookt! haha wat een luxe. Het rook eerst heel lekker en toen heel verbrand. maar uiteindelijk is het goed gekomen!

Vrijdag zijn we even de stad in geweest. Beetje dingen kopen die we hier nodig zijn om te overleven (haarmouse enzo)
Terug in de verkeerde bus gestapt... in plaats van in de stad phalaborwa zit ik nu in de township lulekani, een eindje van phalaborwa af.. dus je moet met de bus. gelukkig zijn ze hier redelijk omkoopbaar dus wou de buschaffeur ons bij Basambilu (de logde waar we verblijven) afzetten.

Vrijdag avond wine tasting gehad bij Marloe, erg leuk om haar weer te zien! ook vrijdag middag even op sefapane geweest, heel leuk maar raar om iedereeen weer te knuffelen.

Daarna hebben we een feestje gehad met een aantal canadezen en een kampvuur. Raar volkie, beetje overdreven... maar wel aardig.

Zaterdag... zijn we met 'de Fransen' (er werken hier 5 fransen op de logde) naar de mijn geweest. we hebben hem beklommen en toen konden we met het uitzicht zo 't gat naar beneden kijken :)

savonds braai gehad ook weer met de fransen. Erg leuke mensen... al spreken ze soms wel frans (gek he)

Zondag zijn we met mama sophia naar een plek geweest aan de Olifants rivier, lekker gepicknikt op een kleedje met olifanten en nijlpaarden aan de andere kant van de rivier! ook nog even de rivier op geweest met een bootje, alleen was het toen bijna donker dus weinig gezien. Savonds bij KFC (kentucky geroosterde kip) gegeten. en toen vroeg in bed, we waren moe!

vandaag moesten we om 8:00 op het werk zijn!! whoe vroeg hoor. voor onze eerste werkdag. we mogen de receptie zon beetje aanslingeren, het werkt hier nog niet.... en wij moeten een beetje regeltjes en standaard dingen in voeren om het draaiende de maken... en te houden. erg leuk om te doen.

Dat was zon beetje mijn verhaal! ik ga nu kip eten met groente (ja mam, ik doe nog wel mn best) geen mopaniwormpjes gelukkig!!

Voor deze week hebben we nog weinig plannen, vooral werken en we zien wel wat er komt! Weinig internet, dus ik zal weinig updates doen! het internet is hier helaas te langzaam om fotos up te loaden. Dus hier zullen jullie het eventjes mee moeten doen!

Groetjes en Liefs,
Sharon

• 15 Juli 2011 - 11:15

Mama:

He, ik had al gereageerd op jou verhaal maar is kennelijk niet overgekomen.
    Fijn dat je het er zo leuk hebt.
    Nog heeeel veeel plezier daar, groetjes aan Manon.
    Dikke kus, mama

• 19 Juli 2011 - 19:28