3 weken Phalaborwa. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu 3 weken Phalaborwa. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

3 weken Phalaborwa.

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

18 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hoi!
Het is een beetje lang geleden (3 weken? Ik geloof dat mn laatste verslag van de eerste maandag hier was. Vandaag is mijn laatste maandag hier. Mooi symbolisch, al zeg ik het zelf!
Ga mn best doen alles te vertellen, ja doe echt mn best.

de week die hierop volgde waren vooral werkdagen. En pogingen om met de bus naar town te komen. Erg leuk zon busje, met 16 andere mensen.. ze zitten nog net niet op het dak. Je kan overal opstappen en ook overal uitstappen, Moet je wel eerst Stop! in het shangaan roepen, aangezien ik dat woord telkens weer vergeet.... (het is iets met een K....) lachen alle mensen ons uit wanneer ik weer STOOOOP! door de bus roep, maargoed. Het werkt want de buschaffeur stopt wel!

Een bushbraai gehad, onze eerste keer weer in het kruger. Super gaaf. we reden in 't donker. en zagen leeuwen heeeeel ver weg. En plots kwamen ze naar ons toegelopen, super gaaf! ze gingen naast de auto liggen. 1 man en 3 vrouwen (goed voor elkaar)de braai in het kruger was ook zeker de moeite waard, vooral de brownie met slagroom... Jammie!

Het weekend lekker gechillt in Hans Marensky, Amarula gedronken en gedanst in de bar hier in Lulekani.
Zondag avond kwam er een nederlandse familie overnachten in de logde tot donderdag, erg gezellig met hun. Maandag zijn we mee geweest op Cultural village tour om te zien hoe de township er hier van nog dichterbij uitziet. Dinsdag vroeg uit bed, Full day safari! de hele dag in het kruger, geweldig!! weinig gezien, regen. Ook al weinig gezien ,het is geweldig om daar rond te rijden en erg gezellig met Vincent en Ludo, de Fransen en met de Nederlanders.

Het weekend was erg gezellig, manon vind amarula ook lekker dus dat is een goede match. Zaterdag avond hadden we onze eigen auto dus konden we een kroeg uitproberen, dit was weinig succes. Maar we konden wel lachen om iedereen. Zondagochtend vroeg uit bed, met Sophia richting het kruger, heel leuk om zelf met je auto daar rond te rijden. Ook al zagen we weer niks!!!(niks, als in geen katten.... wel heeeeel veel andere mooie dieren... olifanten, zebra, buffel, nijlpaarden etc.) lullig hoor.
nouja niks, vogels.. hele mooie, Maar manon en sophia willen daar niet voor stoppen.... ;)

Vandaag hadden we ook nog een auto, we zijn naar hoedspruit gegaan om te shoppen en naar het cheetah center waar ik vorig jaar ook geweest was. erg mooi om te zien hoe ze die diertjes redden en er mee fokken zodat ze weer in het wild uitgezet kunnen worden en zo niet meer met uitsterven worden bedreigt.

Morgen en woensdag nog even optimaal van Phalaborwa genietne, op donderdag begint onze rondreis!

Heb er super veel zin in, het begin is goed, blyde river & kruger.. daarna durban.. en zo verder naar Kaapstad.

Mn volgende verslag is dus vanuit een andere plek, joepie!!

Kusjes,
Sharon

• 19 Juli 2011 - 13:01

Elselien:

Hoi lief Schaapje!

Fijn dat je het naar je zin hebt in ZA! Ben erg benieuwd naar je rondreis. Upload je nog een keer foto's (mocht je een snelle internetverbinding treffen in de bush :p)

Liefs, Els