Rondreis, deel1 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu Rondreis, deel1 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Rondreis, deel1

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

31 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Inmiddels zijn we al 2,5 week op rondreis. Tot nu toe bevalt het super! we zien veel (heel veel) verschillende dingen. Van bergen, tot weer. Van mensen tot roofvogels.
Zal een beetje proberen mn verhaal samen te vatten, zodat het nog leesbaar is!:)

21 Juli:
we vertrokken vroeg om onze tocht te beginnen bij de Blyde River Canyon, super mooi, alles lag er nog precies zoals het is. Ook hebben we de Echo caves bezocht, was tof. Een grot.
Savonds sliepen we in Hazyview, een gezellige backpackers waar we Bobotie aten (Jammie!) en als toetje chocolademelk met marshmallows. Onze 12 persoons dorm was helemaal leeg, dus die was voor ons prive:)

22 Juli:
Vroeg ons nest uit, de hele dag kruger stond voor de deur! we waren voorbereid op alles wat bewoog( geen stenen dus deze keer) Best veel gezien! Neushoorns, een Fisheagle die een vis (hoe kan het ook anders) aan het eten was, er lag een Leopard in de bosjes! maar we konden hem niet zien en ik had mijn verrekijker thuis laten liggen (blond?).
Ook lag er een Hyena lekker te slapen, was geinig om te zien.
Savonds sliepen we in Nelspruit, aangezien we laat uit het kruger waren moesten we 2 uur in het donker rijden, dit was even wennen: Andere weggebruikers (met en zonder licht) maar niet alleen autos, ook koeien, honden, vogels, kudus, noem maar op. en dan niet te vergeten, De potholes.
Maar, wees gerust. Helemaal heel aangekomen.

23 Juli:
Sophia had ons ingelicht over het Winkelcentrum in Nelspruit. en wij dames waren helemaal klaar voor een volledig dagje geld uitgeven. (inclusief chocoladeijs). Lekker geshopt en savonds voor R30 naar de bioscoop geweest.

24 Juli:
Weer vroeg de hort op, Op naar de Drakensbergen! Het was een super giga lang stuk rijden, en de weg was slecht, en het regende. eenmaal in de bergen was het er wel erg mooi, het hostel had een grote bank met een vuurtje, daar zijn we lekker met onze chocolademelk neergeploft.

25 Juli:
Na een ochtend lekker uitslapen stonden we om 11 uur in de bergen voor een wandeling langs de Watervallen. het was 5 km en de vrouw van de hostel zei dat we er 40 minuten over zouden doen.
Ondanks het scheitweer besloten we toch te gaan (onder het motto: nu we er toch zijn) De wandeling bleek nu 40 minuten, maar 4 uur te duren (communicatiefoutje?) Het was wel super gaaf, die watervallen zijn mooi. De regen viel wel tegen en een gewoon wandelpad was al een heel beproeving. Maar we hebben het overleefd en als beloning kregen we weer een mok chocolademelk. Geen verkeerde beloning als je tenen eraf vriezen.

26 Juli:
Vroeg opgestaan, richting durban gereden. en sneeuw in de bergen! we dachten wauw sneeuw gaaf, maarja in de bergen erg ver weg. Onderweg bleek dat het overal had gesneeuwt, eindelijk winter in afrika ;) het schijnt haast niet voor te komen, veel mensen weten hier niet wat sneeuw is. In Durban aangekomen was het nogsteeds kak weer, veel regen. dus we slingerden onszelf maar weer naar de shopping mall. Savonds weer naar de bios en toen lekker op tijd nar bed.

27 Juli:
Slecht weer, bah! Maar toch een paar toeristische dingen gedaan. We hadden een aantal plattegrondjes en daarmee hebben we wat door durban gesjouwt. Leuk, al die lokale marktjes en een heeeele grote moskee. Er zijn erg veel indische mensen en dat kan je ook zien aan alle kruidententjes. Savonds lekker in een cafe gezeten voetbal gekeken (barcelona - bayern ).

28 Juli:
eindelijk, een stadion! het (ik ben de naam nu al vergeten) voetbalstadion in Durban bezocht, rondleiding gehad voor 20 rand. was gaaf, vooral omdat NL er heeft gevoetbalt. heb het gras ook even aangeraakt, je weet maar nooit misschien brengt het geluk.
Het was beter weer (de zon!) we hebben lekker aan de pier gezeten en aan het strand :)

29 Juli:
De wekker ging weer vroeg want vandaag gingen we verder, op naar Port St Johns. een plaatsje aan de kust. het plaatsje was heel erg verlaten en niet echt toeristisch, maar wel super mooi! echt het oerwoud!
de lodge zelf was wat minder, we hadden toen we er binnen kwamen een beetje een junkie indruk, savonds in de bar liepen er ongeveer 5 stonde mensen rond... 1 vrouw daarvan begon ruzie met ons te zoeken, toen zijn we maar naar bed gegaan.

30 Juli:
Weer vroeg uit bed, we wouden weg uit Hippiestad. Doorrijden naar Grahamstown. weer een hele rit. We kwamen erachter dat onze accommodatie in the middle of nergens lag. dus die hebben we gecancelt (we kwamen er ook niet langs alle blubber op het zandpad)
door gereden naar grahamstown, een studentenstad met leuke oude gebouwtjes. en daar een hostel gevonden. een hele mooie in de stad met uitzicht op de stad.
We waren van plan om de stad in te gaan (het was immers zaterdag) maar er was een TV!!!! dus we bleven dom film kijken en na wat bankhangen waren we te moe (jonge meisjes worden oud)......

31 Juli:
Vandaag zijn we in een hostel naast het Addo National park. Even een relax dag! tijd om wat op internet te zetten en straks lekker samen wat eten en in de zon liggen!
morgen vroeg uit bed, dan gaan we het park in! :) hier kunnen we de big 7 zien, de big 5 plus de walvis en de witte haai. Kan niet wachten, whoeeeeeeeee :)

De tijd vliegt hier, we beleven zoveel! en het lijkt al zo lang geleden.
Fotos zijn niet te uploaden helaas, maar zo gauw als ik in NL ben doe ik dit.

Liefs,
Sharon

• 31 Juli 2011 - 13:03

Sha:

Leuk leuk!
    En heel gaaf die witte haai en de walvis!! Die hebben we hier alleen maar op plaatjes en tv :P haha. Dikke knuffel.

• 31 Juli 2011 - 15:43

Jezus:

Heeej Cooool,

ik zet 10 punten in op de walvis!

xxx

• 01 Augustus 2011 - 09:41

Linda:

Tof Shaaaa! geniet ervan!

• 02 Augustus 2011 - 12:41

Die Mama:

volgens mij is dit een onvergetelijke reis!
    Blijf genieten he?
    kus mama

• 06 Augustus 2011 - 20:35

Elne:

Ziet er top uit Sha :) Veel plezier nog!!
    Liefs

• 06 Augustus 2011 - 20:36

Eline:

Ziet er top uit Sha :) Veel plezier nog!!
    Liefs

• 11 Augustus 2011 - 09:23

Corrie Van Der Vegt:

Hallo Sharon.
    Wat ben jij lekker aan het genieten, en wat gaat die tijd snel voorbij. Je komt bijna al weer naar huis. Ik weet zeker dat er dan een paar mensen heel blij zijn, als weer thuis bent. Geniet nog even de groeten van Hilbert en Corrie van der Vegt