Capetown! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu Capetown! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Capetown!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

13 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo zit je in het vliegtuig naar Afrika toe en zo zit je in Kaapstad met nog maar een week te gaan.
Vanaf Addo is er weer veeeeeeeel gebeurt. En ik zit hier nu in een internetcafe in Kaapstad, zonder mijn agenda.... waar ik alles in heb geschreven, dus ik weet niet meer wat we hebben gedaan. haha.

Maar wel een paar hoogtepuntjes!
In hermanus Kajakken op zee, Springt er plots een walvis de lucht in, wauw! super groot zon walvis! heel gaaf.

In Addo, dacht ik dat ik wat zag in de bosjes, was het een grote leeuw die even de weg kwam oversteken :) Grappig, een paar meter verder was een uitkijkpunt waar je de auto uit kan... maar de man naast de auto had niet echt door dat een leeuw de weg over stak (fotos komen ;)) Hij leeft trouwens nog wel, het was niet zo heel spannend als dat het klinkt.

In Knysna 2 Nederlandse vrouwen ontmoet die zelf een bed en breakfast daar zijn begonnen, onder het genot van een wijntje heerlijk van het uitzicht op de lagune genoten!

Knysna's nachtleven geprobeert onveilig te maken. Of eerlijk gezegt gewoon erg gelachen om de locals. Een groep 'Motormuizen' ontmoet uit Portugal en een echte Rastafari, die het natuurlijk de hele tijd had over 'One love'.

In Port Elizabeth heerlijk genoten van het zuid afrikaanse winterweer, in de bikini op het strand! Daar ook een boottocht gedaan waar we pinquins en dolfijnen hebben gezien :)

Op Struisvogelsafari achterin een bakkie in Oudshoorn, geleerd dat een struisvogelei 24x een kippenei is. Dat is heel wat geroer in je pannetje ;) en natuurlijk marshmallows bij een vuurtje savonds :)

Helaas niet gesurft in Muizenberg, het was baggerweer. In plaats daarvan een paar dagen eerder in Kaapstad, waar we al hebben gewinkelt (het weer zat niet mee). Vandaag cape point bezocht, morgen de Wijn,hik,route gaan doen!
Maandag een tocht naar Robbeneiland, dinsdag gaan we wat museumpjes en marktjes bezoeken.
Op woensdag gaan we naar het Two oceans aquarium en savonds een voetbalwedstrijd van Ajax Cape Town. Donderdag poging 2 surfen en vrijdag gaan we de tafelberg beklimmen!

Zo jullie ook weer op de hoogte nu ga ik spaghetti koken en dan het bruisende nachtleven van Kaapstad in!

• 14 Augustus 2011 - 10:33

Fam. Beest:

Goh meid wat een belevenissen, onvergetelijk niet dan?
    We zien uit naar de foto's en natuurlijk naar jou!
    Geniet er nog even van en dan zien we je over 8 dagen eindelijk weer terug.....
    Dikke kus van ons allemaal

• 18 Augustus 2011 - 06:35

Kitty:

Heerlijk aan het genieten. Momenteel zijn wij in Finland en Lapland. En de rendieren hier lijken veel op de kudu's alleen zijn ze hier tammer...zeker voor de slee van de kerstman. Geniet nog even. liefs kitty