Today I have climbed a mountain - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu Today I have climbed a mountain - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Today I have climbed a mountain

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

19 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Heeeey iedereen!!

Hier een berichtje van mij vanuit kaapstad (nouja, hijs hier in wordt getikt….) kon hem niet uploaden! Haha dus dat doe ik in Phalaborwa weer.

Morgen ga ik alweer naar Phalaborwa terug, maar dacht tik hier even mijn avonturen!

Toen ik aankwam moet ik toch eerlijk toegeven dat ik eigelijk wel wat zenuwachtig was voor deze reis in mijn uppie. Maar toen ik eenmaal in de taxi zat die ik had geregelt heb ik al 2 mensen leren kennen, 2 jongens... 1 fransman en een amerikaan. Die ook alleen reisden.

Aangekomen in het hostel bleek ik een kamergenoot te hebben uit Zweden, zij was hier ook alleen.

Savonds dus gezellig wat gedronken met de fransman, amerikaan en de zweed (heel werelds gedaan, om het zo maar te zeggen!)

Zit midden op longstreet en das echt de straat van de backpackers.. iedereen is hier om te backpacken en vrijwel allemaal alleen.

De volgende dag... was het vrijdag! Smiddags ging ik met Jana (meisje uit zweden) naar Waterfront, heel groot winkelcentrum en haven! Echt gaaf.. overal waar je bent in Kaapstad zie je de tafelberg (de fotos, als mijn wegwerpcamera een beetje meewerkt, komen!)
Smiddags hadden we daar afgesproken met Joyce, meisje uit nederland!

Wat met haar gegeten.

Savonds gingen ik en Jana met Keith en Jeremy (frankrijk + amerika)wat eten bij Waterfront, om vervolgens in Longstreet te gaan stappen.
Daar kwam ik Joyce en vrienden tegen en zijn we naar een 80’s party gegaan.

De volgende dag heb ik gewinkelt op Canal walk SUPER groot winkelcentrum... en ik heb 1 cd gekocht (Ja, ik schaam me wel een beetje)
Savonds had ik een afscheidsbraai van een paar nederlanders bij Joyce huis en snachts gingen we weer longstreet op.

Zondag was et de bedoeling dat we naar robbeneiland gingen maar helaas was die boot gecancelled. Toen nog maar even wezen winkelen!
Savonds een strandfeest gehad met Goldfish, zijn echt super vette dj’s die zegmaar dj zijn maar dan ook met trompet en van dat soort muziek! Echt wel vet!!

Vandaag vroeg op ging ik met jana Lion’s head beklimmen... en fuck it we dachten die gaat tot de helft en dan kunnen we weer terug maar het was serieus super gevaarlijk en afgronderig en HELEMAAL tot boven (bijna helemaal....... dan....) google hem maar, hoe vet als je daar op hebt gestaan!!

Wel als resultaat dat ik helemaal verbrand ben... maarja dat moet je ervoor over hebben!

Na het beklimmen van de berg was ik BEHOORLIJK gaar...
Dus, daarna op het strand van Camps bay gelegen, té vet!
Te vet verbrand... dat ook!

Savonds bij een chinees gegeten en daarna geslapen! Want was dood op en had me ook dood verbrand, dus dat scheelt.

De volgende dag (das uh, vandaag) heb ik gevlogen.... terug naar phalaborwa..
En ik dacht dat kaapstad warm was maar... dat is dus echt niks vergeleken bij hier.. en waar verbrand je... ja in kaapstad!!!

Maar nog 10 dagen!!! En dan komen ma en hans en joey JAAA.

Oja! Oma, familie beest, oma hoogwerf, opa & oma meijer bedankt voor de verjaardagskaart! Hij is nóg op tijd!! Hahaha. En tante gerry en oma nog voor de kerstkaart (wel een beetje te vroeg!! Hahaha.... ) En de groetjes aaaaan.... (onee :P)

Morgen begint het werk weer! Dus nu nog even lekker uitrusten.


  • 19 Januari 2010 - 22:00

    Aileen:

    Ik heb geen idee hoe je in het Zuid-Afrikaans (of heet dat gewoon Nederlands?) 'hallo' zegt, dus doe ik het lekker in mn eigen taal:

    Hola!
    (zo, daar was veel tekst voor nodig zeg :p)
    Ik vind je verhaal helemaal super! Echt gaaf dat je zomaar iets in je uppie onderneemt, en dat in een Afrikaans land! Ik ben echt jaloers op je bruine kleur op de foto's! Ik zal jouw vraag 'ben je al bruin' maar omtoveren in 'ben je nóg bruin' haha want het bruin is er helaas al weer bijna af! Begin november was mn laatste stranddag dus daar is nu niet heel veel meer van over helaas.

    Ik heb nieuwjaar in Nederland gevierd, erg geslaagd! Helaas zit het er voor mij over 2,5 week alweer op :( De tijd vliegt echt voorbij! Eerst moet ik nog 4 verotte tentamens maken dus helaas niet zoveel tijd voor leuke dingen. Zit jouw stage er al bijna op? En op welke datum komt je familie precies? Echt super dat ze met eigen ogen kunnen zien hoe je leventje daar is! Op welke datum ben je trouwens weer terug in NL? We moeten dan inderdaad maar eens ervaringen uitwisselen! :D
    Ik kan alleen niet zeggen dat ik hier in de stad net als jij nou bepaald leeuwen heb gezien ofzo.. jammer! :p
    Nou geniet nog van je tijd en natuurlijk heel veel plezier met je familie!

    Liefs uit Spanje!

  • 19 Januari 2010 - 23:07

    Martijn:

    wie is Jana???

  • 20 Januari 2010 - 08:05

    Sharon:

    mijn zweedse kamergenootje ;)

  • 20 Januari 2010 - 16:55

    Roel :

    Hey Sharon,

    Zo te zien bevalt het je wel in ZA, ziet er tenminste allemaal wel gaaf uit!

    Volgens mij hebben we het er bij de TNT wel eens over gehad, maar ik ga dus nu ook definitief mijn stage in het buitenland doen, Australië. Ik vertrek over 18 dagen, dus het is allemaal super spannend. Ik moest van mijn familie ook zo'n ding aanmaken en toen bedacht ik me dat jij er ook een had ;)

    Maar goed, veel plezier nog in ZA!

    groetjes Roel

  • 20 Januari 2010 - 19:32

    Chantal:

    Leuk verhaal weer!
    Tot over 29 daagjes! (L)

  • 20 Januari 2010 - 21:44

    Jezus:

    terug van weggeweest. Ik ben zeer benieuwd naar de (bruine) fotos. Hoop niet dat je je ontlasting erop hebt staan (oho). Maar het klinkt echt vet gaaaaaf. het is nu aftellen geblazen! ZA here we come!! Xxxx es

  • 24 Januari 2010 - 18:36

    Dienke:

    lieve allemaal ja Sharon nog een kleine week dan komt het spul uit Junne wat zul je blij zijn dat jullie mekaar weer zien ik hoop dat jullie hele fijne weken zullen krijgen enlaat Ma en Hans en joey Afrika zien heel veel liefs en een dikke kus Dienke

  • 31 Januari 2010 - 18:43

    Samara:

    hee sharon wat een verassing dat je hans en anke en joey woensdag heb gezien

  • 05 Februari 2010 - 13:59

    Chantal:

    Nu kunnen we echt aftellen:D nog 13!! veeeel plezier met de rest van de fam!!

  • 06 Februari 2010 - 13:00

    Dienke:

    Hallo Lieve allemaal nog twaalf dagen en dan terug in Junne behalve de drie sneetjes Anke nog bedankt voor je lieve smsje alles was goed Willy STEEN kreeg kippevel dat jullie in Afrika zaten je had het echt verdiend zei ze lief he nou ik heb je wel gemist en heb zelfs nog over je gedroomd hoe gaat het met Joey Hans en Sharon en de rest natuurlijk groetjes aan iedereen en we zien elkaar zaterdag DIKKE KUSSEN AAN IEDEREEN I LOVE YOU

  • 14 Februari 2010 - 20:47

    Fam. Beest:

    He hoe zit het met de stroom?
    Of slaapt Kampman nu nog met jezus in een tent?
    En hoe is het met wally?
    Fijn dat jullie deze donderdag weer terug komen, maar stilletjes ben ik toch wel jaloers op jullie....Z-A is toch wel onvergetelijk mooi.... geniet er nog een paar dagen van in de hitte en wij zorgen voor een warm onthaal,
    kusjes voor allemaal,
    die mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Stage bij sefapane

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2010

Last but not least

19 Januari 2010

Today I have climbed a mountain

12 Januari 2010

Koud he?

01 Januari 2010

HAPPY NEWYEAR

25 December 2009

XMASS!
sharon

De wereld rond in 80 jaar ;)

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 39420

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 15 December 2014

Thesis in Kathmandu, Nepal

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Studeren in Kajaani

29 Juni 2011 - 22 Augustus 2011

Terug naar ZA

27 Augustus 2009 - 18 Februari 2010

Stage bij sefapane

Landen bezocht: