Last but not least - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Last but not least

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

14 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Oke mensen! hier mijn laatste bericht uit Afrika, omdat ik over... 4 dagen alweer thuis ben!
maar wat de titel al zegt, last but not least... het is namelijk nog een hele lap tekst die ik met jullie wil delen. -niet dat k nu al weet hoe groot het stuk tekst is..- maar kga er van uit dat het een hele lap wordt.

Sinds ik er weer ben uit kaapstad, is er namelijk heel wat gebeurt!

Het begon met... oja! Zaterdag.... 24 januari. Hebben we Danielle, een nieuwe trainee voor sefapane van het vliegtuig gehaald. we waren van plan nog even naar arrows te gaan en we zaten thuis op het punt te vertrekken.
Bruno, de grote lieve boerboel, met nadruk op groot.. besloot dat hij NIET naar buiten wou en beet mij in mijn arm. Dat deed pijn maar ik was pissig en dus werd hij nog bozer.
Had een snee/gat in mijn arm maar het bloede erger dan dat het erg was. om het zo maar te zeggen. maarja tblijft een hondenbijt dus de volgende dag maar even naar de dokter gegaan. was al ingeent dus niks ernstigs... kan wel melden dat ze bruno inmiddels hebben laten inslapen... wat ik eigelijk spijtig vond want het was zon lieve mooie loebas.. maar hij was ziek.. hij werd heel agressief naar bella, de andere hond (hij sleepte haar door de tuin heen ze had overaal bloed) dus het kon niet meer zo.

dinsdag had ik vroeg gewerkt, we stonden op het punt uit eten te gaan... werd ik gebelt door godfrey (een collega die op dat moment bij receptie werkte) dat een gast mijn hulp nodig was.
maar ik was moe en ik was vrij dus ik zei dat ze het maar moesten uitzoeken. Dus godfrey kwam naar ons huis gelopen om me te halen dat sloeg echt op puin ik wou niet mee (ja ben nog steeds koppig/..) zei die nou breng me dan naar de receptie terug met de auto.. halverwege zegt ie 'Step out of the vehicle please; , (het leek wel zon politieserie) Staan verdorie hans mam en joey daar op de stoep!! aah echt ongelofelijk.. .dat was heeeeeeeeel raar.. echt heel raar! maar natuurlijk niet erg.

zijn we uit eten geweest en de volgende dag heb ik hun 't kruger in geur en kleur laten zien.

donderdag was ik jarig, nog bedankt voor de kaartjes en kados mensen!!, en savonds een braai bij ons huis op sefapane (ghehe..) ons mooie grote luxe 10 persoonhuis waarvan de koelkast nog groter is dan ons huis in junne.

dus daar zit ik dagelijks in om te wennen aan het weer in Nederland....

vrijdag zijn we naar jessica the hippo geweest en smiddags naar moholoholo een animal rehab centre waar de mariboes op onze auto gingen staan. zaterdag weer het kruger in met lieve sophie, zondag had ik mijn laatste werkdag (jeej!!)
en maandag gingen we op doortocht naar magoebaskloof, een kloof in de bergen.. super mooi!
vooral lekker gerelaxt daar en naar een krokodillenfarm geweest.
daarna naar tshukudu, waar we in de bush camp zaten super luxe met vieuw waar je u tegen zegt savonds zaten we daar kwamen de buffalos drinken.. wauww ja dat was echt vet.

de volgende dag gewandelt met de leeuewen en smiddags de rest van het tuig gehaald!!!

hun ook het park laten zien en donderdag een afscheidsfeest in the white house.. kreeg kados van de mensen daar... wauw ja toen besefte ik dat ik de mensen hier echt ga missen,, het zijn zulke schatjes!!!

toen begon onze rondrit.. in de blyde river, daarna krugeren en toen mozambique, mensen zijn er echt arm en we hebben de rit van ons leven gehad( de main road heeft nog gaten en wandelende geiten over de weg.... de A28 is er niks bij) er was een man die zijn geit zomaar op de truck onder de snelbinders knoop, heel apart...
we zaten in een luxe villa... dus dat contrast was wel redelijk groot... snorkelen en quad rijden gedaan.. het gedeelte waar mama op der smoel ging met de quad was vooral erg vermakelijk... vooral omdat de jongen die zo lief was om fotos te maken het allemaal op film heeft gezet.. HAHAHA.

toen weer terug... daar gingen we afscheid nemen van mam en hans... en inmiddels weer veilig terug in lala palm. (het megahuis )

oja in het kruger de neushoorn gezien! jeej, duurt 6 maand maar dan zie je hem ongeveer 20 keer in 2 dagen... :P

vandaag bushbraai gedaan, helaas weinig gezien maar het blijft leuk met de zaklampjes scheinen....

vooral veel nog met mensen kletsen op sefapane.. kom nu heel veel mensen tegen die ik niet meer zie.. en dat is even slikken maar ga hun zeker nog emailen en hou contact met ze!

eerst ben ik toch nog blij dat ik binnenkort weer in nederland ben, wacht nee... deze week!!!! jeej..

Kusjes en groetjes.. Sharon

Als afsluiter... (jaja we gaan het officieel doen ) wil ik nog even iedereen bedanken dat ze me zoveel (en voor zover mogelijk! ) haha.. hebben gevolgt via de site en mailtjes en kaarten en pakketen hebben gestuurd. heb jullie allemaal super erg gemist en ik kijk ernaar uit jullie weer te zien!

• 14 Februari 2010 - 22:48

Chantal:

donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag donderdag:D:D:D

• 14 Februari 2010 - 23:41

DE BEESTEN:

jemig wat hebben we veel gedaan he?
    Maar het was onvergetelijk1
    NOG VEEL PLEZIER DE KOMENDE DAGEN EN DOE JE VRIENDEN DAAR DE GROETEN VAN ONS.
    P.S. WE HEBBEN DE KOELKAST INGERUILD.
    GROETEN,
    fam. Beest