Hyvää Päivää - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu Hyvää Päivää - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Hyvää Päivää

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

12 Januari 2012 | Finland, Kajaani

Zo, een hele opening. Het betekend goedendag.. en is 1 van de 2 woorden die ik al kan in het Fins, haha.

Inmiddels kan ik wel melden dat ik gesetteld ben in Finland, ben er al een hele week... jaja.

het begin was wennen, vroeg donker (rond 3 uur) en erg koud (rond -15). Maar dat mocht de pret niet drukken!

Oke waar zal ik eens beginnen...
Nu ik eenmaal gewend ben in Kajaani kan ik zeggen dat ik me tot nu toe prima vermaak :) en de tijd gaat ook erg snel...
Maandag begonnen we de week met een rondleiding door campus en heb ik de andere exchange students ontmoet. We zijn met een groep van wel 14 mensen.. jaja.
wel veel verschillende culturen, Koreanen, Fransen, Duitsers, Litouwers?, Russen en natuurlijk 1 Nederlander.

Ik woon dus op de Campus met alle andere exchange studenten en studenten die hier voor vast studeren maar niet uit Finland komen.
de campus heeft veel, restaurant fitness centrum (dat ga ik vanavond toch maar eens proberen...)

De lessen hier zijn erg leuk, volgende week ga ik naar de vakantiebeurs in Helsinki en andere tripjes in het vooruitzicht zijn onder andere huskysafari en een weekje Sint petersburg.

Verder ben ik nog erg druk met school voor Nederland en dus kom ik nog weinig mn huisje uit. dat hoeft ook niet want het is veel te koud, haha.

Heb mezelf ingeschreven voor een Finse familie, ben benieuwd wanneer ik daar wat van hoor..
vandaag heb ik het huis eens flink gepoetst.. mijn huisgenootjes nemen het niet zo nauw met de schoonmaak van het appartement (zo stond er de hele week een pan met funzigheid op het aanrecht waar nog gewoon uit werd gegeten) maar verder zijn ze wel heel aardig, leren ze me vietnamees en hoe ik moet eten met stokjes zonder dat het eruit ziet of ik uit Junne kom ;)

De stad zelf is wel een beetje te vergelijken met ommen maar dan minder sneeuw en misschien wel iets groter qua winkels enzo

ik ga nu weer verder met school... spreek jullie snel als ik leuke dingen heb beleefd :)

  • 12 Januari 2012 - 15:40

    Greetje:

    Hey Sharon, fijn dat je het naar je zin hebt. En je lijkt niet op een aziatisch persoon. Ook niet als je met stokjes kunt eten....
    Veel plezier en tot het volgende verhaal
    x Greetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kajaani

Studeren in Kajaani

Ga een half jaartje studeren in Kajaani! Finland :)

Recente Reisverslagen:

18 April 2012

Let it snooooooow.

17 Maart 2012

Giga Geweldig

28 Februari 2012

Hi, Ha, Husky!

09 Februari 2012

Sneeeuw!

25 Januari 2012

Diepvries temperaturen!
sharon

De wereld rond in 80 jaar ;)

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 39443

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 15 December 2014

Thesis in Kathmandu, Nepal

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Studeren in Kajaani

29 Juni 2011 - 22 Augustus 2011

Terug naar ZA

27 Augustus 2009 - 18 Februari 2010

Stage bij sefapane

Landen bezocht: