Hi, Ha, Husky! - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu Hi, Ha, Husky! - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Hi, Ha, Husky!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

28 Februari 2012 | Finland, Kajaani

Inmiddels alweer bijna een maand voorbij. Een maand van Huiswerk, Filmpjes, Internationaal voedsel en Leuke Uitjes :)
Begin Feb ging ik op bezoek bij mijn Friend Family. Een leuk gezin met een mama, papa en 3 kinderen. Owja laat ik de hond, kat en 60 koeien niet vergeten! lekker in de stal rond gesjouwt.. Ik geloof dat ik nu nog naar Koe ruik ;)
Valentijnsdag staat in Finland niet in het teken van liefde, maar van vriendschap. Dat is eigenlijk best leuk, Kaho en Mai (2 japanse studievriendinnetjes) kwamen langs om eigengemaakte chocola te brengen; Heerlijk!
Ook een poging 'ijskasteel' bouwen gedaan. Nouja, er was een tentoonstelling van een ijspark en wij mochten meehelpen bouwen. We hebben het woord 'Moon' met een maan gebijteld in ijs, was wel geinig om te doen, alleen is niet 1 van mijn sterkste kanten ;)

School is hier toch wel anders dan in NEderland, heel veel praktijk. We hebben elke donderdag gymles, is wel erg geinig... we moeten teambuilding activiteiten verzinnen en uitvoeren.

Vrijdag 17 februari was de grote dag! de husky safari :) we gingen om 10 uur weg.. ik was zo enthausiast dat ik helemaal was vergeten dat ik om 8 uur les had... mijn wekker ging om 7, ik sprong uit bed... heb 2.5 uur aan de keukentafel gezeten en me afgevraagt waarom de wekker zo vroeg ging. OWJA ik had van 8 tot 10 les, ach het overkomt de besten. om tien uur naar Vuokatti Husky. Daar aangekomen kregen we een company presentation. ze hebben ongeveer 60 huskys en die leven buiten in de kennel. Doen vooral activiteiten in de winter maar in de zomer hebben ze een slee met wielen die uitgevonden is in Duitsland ook wel de : Husky Mercedes.
Na de presentatie gingen we naar buiten en kregen we per 2 personen een slee met 6 geweldige honden. En toen gingen we een tocht van 6km maken. Het meisje waar ik mee was wou de slee niet besturen dus dit mocht ik de volle 6km doen. Best vermoeiend (jaja) want stukjes de berg op en dan kijken die honden een keer achterom dat je Echt moet helpen drukken.
Na de tocht met de honden geknuffelt, ze zijn super enthausiast.. ze lopen maximaal 50km per dag met zon slee.. en ze zagen er allemaal super goed uit.
Toen we naar huis gingen een kleine poging gedaan om met slee ipv met de bus naar huis te gaan, maar dit bleek helaas niet mogelijk;)

Savonds lekker de sauna in en met de Aziatische brigade gegeten.
Savonds thuis viel ik (handig) waardoor ik zaterdag en zondag niet echt kon lopen (zwakke tenen). Waardoor ik helaas een dagje skieen met mijn friend family af moest zeggen, maar in Maart gaan we het weer proberen!

Deze week is druk met school, toetsweek. Maar vrijdag vertrek ik richting Litouwen om daar met mama een hele week rond te reizen (YES! zin in:)) dan weer een weekje toetsen en dan ga ik al naar ST Petersburg! Dus veel leuke dingen in het vooruitzicht.

Liefs,
Sha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kajaani

Studeren in Kajaani

Ga een half jaartje studeren in Kajaani! Finland :)

Recente Reisverslagen:

18 April 2012

Let it snooooooow.

17 Maart 2012

Giga Geweldig

28 Februari 2012

Hi, Ha, Husky!

09 Februari 2012

Sneeeuw!

25 Januari 2012

Diepvries temperaturen!
sharon

De wereld rond in 80 jaar ;)

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 39446

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 15 December 2014

Thesis in Kathmandu, Nepal

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Studeren in Kajaani

29 Juni 2011 - 22 Augustus 2011

Terug naar ZA

27 Augustus 2009 - 18 Februari 2010

Stage bij sefapane

Landen bezocht: