Sneeeuw! - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu Sneeeuw! - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Sneeeuw!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

09 Februari 2012 | Finland, Kajaani

Was ik weer!
zal mn belevenissen eens even voor jullie samenvatten ;)
25 Januari was het Noorderlicht gesignaleerd in Kajaani... je moet hier eerst een pokke eind voor sjouwen omdat het donker moet zijn en dan kan je het zien. wij hebben het dus niet gezien, helaas maar t was wel mooi om Kajaani vanaf de skipiste te kunnen zien. Volgende keer beter ;)

Die vrijdag gingen we naar Ukaholla (zoiets) om te snowboarden en snowshoe-en. ik was bang dat ik mijn 22ste verjaardag niet kon vieren wegens deze activiteiten, maar tis me gelukt! :)
Eerst Snow shoe en (snowshoeen) das wel geinig, je hebt een soort tennisracket onder je voeten en kan over dik pak sneeuw lopen. Door de bos gesjouwt. Smiddags mochten we in een restaurant eten, of voor degene die hun eigen lunchpakket hadden mochten in een hutje eten. Zelf vuur maken... allemachtig koud maar het was wel knus in het 'hokje'.
Daarna Snowboarden... Gezien mijn ski-ervaring wist ik dat het een ramp zou worden, gelukkig werd dat het niet. in mijn roze skipak val ik wel op in de sneeuw dus mocht er wat gebeuren dan waren de hulpmiddelen er vast snel.

De avond ervoor had ik arretjescake gemaakt, dus voor mn verjaardag ging ik die vrijdag avond een beetje rondbrengen bij de buren, was gezellig overal thee gedronken.

Zaterdag: Verjaardag! smidags een beetje bezoek gehad van mensen, zelfs een paar kados gekregen : savons gingen we met een groep mensen pizza eten in e stad. Maar t was ZO koud.. jeetje mineetje dat we blij waren dat we weer thuis waren.
Het pizza bestellen ging wel geinig, alles is in het fins en de medewerkers konden geen engels dus met een woordenboek uitzoeken wat je op je pizza wil. Savonds met een Duits meisje Big bang theorie gekeken.

De week daarop heb ik veel buitenlands gegeten, Japans en Koreaans. erg veel sushi en zeewier.. maar goed te doen! deze week kreeg ik ook pakketjes voor mijn verjaardag uit NL van mam en es en de vriendinnetjes, lief! leuke bedeltjes gekregen voor aan mn armband (een molen en een hond...) en brownies! (erggggg goede kados dus) Owja en oa een stripboek over garfield.. leuk voor op de Wc ;)

Nieuw huisgenootje is ook hier gekomen, ze heeft een half jaar in Deventer gewoond, dus is erg leuk om met haar te kletsen over NL.

vrijdagavond wezen stappen, een hele ervaring.. eerst erheen met skibroek dan alles uit (bijna...) en toen lekker gedanst en gelachen om voornamelijk Finnen... geinig volkje, meer kan ik er niet van zeggen.

Verder veel voor school bezig geweest, mn Friend Family ontmoet waar ik zondag voor het eerst heen ga :) en vandaag ook nog een klimwand geklommen... fanatieeeek!
owja en mn eerste saunabezoek gehad! elke vrijag om 17:00 tot 18:00... erg warm! (gek he)
Sauna in... sauna uit rennen in de sneeuw rollen (koud en kak wantje voeten plakken aan de grond...) en dan als de wiedeweerga de sauna weer in... ach je moet het meemaken ;)

Mensen, ik wens jullie veel leesplezier (te laat) en tot de volgende keer!

  • 09 Februari 2012 - 16:44

    Greetje:

    Leuk hoor! Zo te lezen vermaak je je prima. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. x Greetje

  • 09 Februari 2012 - 18:29

    Sharon:

    Hee Greetje!
    Jaa ik vermaak me goed hier, wel koud.. maar dat is opzich al een hele belevenis! ;)
    Dankjewel! Ik heb nog niet erg veel voetbal gemist met die extreme kou daarzo zag ik al wel... haha! maar ben 12 Mei weer terug dus vanaf dan kun je op me rekenen! :) (nouja..... vanaf 14 mei... even rust hoor!! ;))

  • 10 Februari 2012 - 21:32

    Mama:

    Heerlijk om te lezen wat je allemaal beleeft.
    Hopelijk krijgen we nog veel mooie verhalen van jou.
    Kus mama

  • 14 Februari 2012 - 19:58

    Esmeralda:

    Heej Sharon,,,,

    Wat super mooi verhaal weer:D gave tijd heb je daar zeg, ben wel jarloes spreekte je mama laast in de winkel en het gaat gelukkig goed daar met je EIk hou de site in de gaten ben wel nieuwschierig hoor:D Mischien wel tot snel X Esmerlada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kajaani

Studeren in Kajaani

Ga een half jaartje studeren in Kajaani! Finland :)

Recente Reisverslagen:

18 April 2012

Let it snooooooow.

17 Maart 2012

Giga Geweldig

28 Februari 2012

Hi, Ha, Husky!

09 Februari 2012

Sneeeuw!

25 Januari 2012

Diepvries temperaturen!
sharon

De wereld rond in 80 jaar ;)

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 39442

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 15 December 2014

Thesis in Kathmandu, Nepal

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Studeren in Kajaani

29 Juni 2011 - 22 Augustus 2011

Terug naar ZA

27 Augustus 2009 - 18 Februari 2010

Stage bij sefapane

Landen bezocht: