Diepvries temperaturen! - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu Diepvries temperaturen! - Reisverslag uit Kajaani, Finland van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Diepvries temperaturen!

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

25 Januari 2012 | Finland, Kajaani

Zo, sinds mijn laatste berichtje kan ik melden dat er al wel veel is gebeurt hier in Diepfriesland.
Vooral de campus verkend, wat er allemaal te doen is. 1 prehistorische fitnesszaal en 1 profitgym achtige fitnesszaal. Een kleind zwembad en een sauna. en elke dinsdag met een hele meuk mensen volleyballen (daar ben ik nog niet zo goed in...)en das allemaal gratis :)

Ook heb ik al echte Finse Soep gegeten, mijn Buurman uit Rusland had het gemaakt. Heel erg jammie met zalm garnalen en aardappels. Op zondag met hem naar een hondenshow geweest hier in Kajaani, kwam er toevallig achter. Was heel gaaf, allemaal van die speciale honden, huskys enzo.

Op Woensdag 18 Januari vertrokken we vroeg naar Helsinki! om de vakantiebeurs te bezoeken, maar ook een paar dagen extra om de stad te bekijken. Het was een hele rit, 8 uur inclusief bezoek aan een andere stad Kuopio. Savonds met een groep Russen een bar in en daar de eerste alcoholconfrontatie in Finland gehad, het is inderdaad duur... 7 euro ongeveer voor een glas apple cider. Maargoed je leeft maar 1 keer.

De volgende dag een presentatie bij een bedrijf, een museum bekeken en smiddag gewinkeld :) savonds in een echte oktoberfest bar inclusief lederhozen en bierpull, was erg leuk maar werd ook erg laat! haha.

de volgende dag opstaan om 7 uur was ietwat pijnlijk, maar overleefd. toen de hele dag lekker op de vakantiebeurs rond gewandeld en toen terug naar het rustige Kajaani.

Het weekend was barsaai, (bar als in enorm, niet als in bar) Ik moest moest moest mijn verslagen voor NL afmaken.

Maandag weer school alles is nu zon beetje rond qua vakken. dinsdag heel fanatiek gedaan in de sportschool, ik voel het nu nog, haha.
Na het sporten wouden we nog even in de Sauna, maar die was dicht... ipv sauna gingen we dus maar boven een kopje thee hangen.

Ik heb wel weer genoeg gelult, moet ervandoor.. het Noorder licht is gesignaleerd in Kajaani en daar gaan we vanaf een ski piste naar kijken, jeej! met een beetje geluk lukt het ons. :)

onderstaande linkjes zijn fotos van mn helsinki trip en de hondenshow voor niet-facebookers:

• 26 Januari 2012 - 13:30

Mama:

wat een belevenissen he?
    Hopelijk geniet je ervan!
    Succes met de arretjes cake.....

• 27 Januari 2012 - 16:09

Sharon:

Hij is klaar mam, en lekker joh !!!! zal er niet teveel van snoepen.. eerlijk zullen we alles delen ;)

• 28 Januari 2012 - 11:42

Eddy & Hetty:

Sharon gefeliciteerd met je verjaardag!

mooie foto's!

Groetjes,

Hetty & Eddy

• 28 Januari 2012 - 11:42

Eddy & Hetty:

Sharon gefeliciteerd met je verjaardag!

mooie foto's!

Groetjes,

Hetty & Eddy

• 29 Januari 2012 - 21:44

Martijn:

Aloho Sharon,

van harte nog met je verjaardag, beter iets te laat dan nooit. Ik heb je foto's bekeken, wel mooi daar, maar wat een temperatuur. Niks voor mij, vindt het hier met min3 al veels te koud. Ik ga je een leerzame trip toe wensen, veel schik, en mooie momenten.
    Groeten uit het stralende Archem

groet