IT IS ALIVE - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu IT IS ALIVE - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

IT IS ALIVE

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

29 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

heey ladies & gents!
Eindelijk internet, ik zit even op de laptop van mijn huisgenoot. Hij was zo aardig hem even aan mij uit te lenen. Internet doet het hier niet echt goed, we hebben internet van het huis tegenover ons.... Over een paar weken krijgen we ons eigen internet. want dit heeft nogal de neiging steeds uit te vallen. 9ze zeggen dat dat bij het land hoort dus ik leer het land al reedelijk kennen.

Om een lang verhaal kort te maken
IK BEN OVER!!!!

het was een KUT vlucht (sorry voor mijn taalgebruik, joey ogen dicht!!)
maar we zijn er. Toen we aankwamen werden we opgewacht door Jan en Sophia (jan de huisgenot en sophia de buurvrouw.

we keken onze ogen uit naar alles hier, het gras is vrij dood want het regent hier ongeveer 1 keer per jaar. dank rijg je dat.maareenmaal op sefapane was het super mooi en supergroen allemaal bomen en planten (ze gebruiken hier sproeiers, neem ik aan)
we gingen naar ons huis! GROOOT relaaax. eigen kamer gekregen met bed kast bureau en prikbord. waar natuurlijk alles op hangt wat ik van jullie gekregen heb!!!
fotos heb ik al gemaakt maar die kan ik niet heir neer zetten want internet kan dat niet aan. Komt later!!

na het uitpakken en even lekker douchen gingen we uit eten op de lodge... bobottie! even proeven hoe dat hier nou is.
Maar ikw as nogal misselijk dus het ging er niet echt in (krijg je het voor de enige keer gratis aangeboden lukt het niet weg......)
toen weer terug naar het huisje.

Vandaag werden we om 10 uur verwacht op de lodge, rondleiding gekregen en te horen gekregen dat ik dinsdag moet beginnen in het Restaurant. hoe laat weet ik nog niet. 2 weken daar werken dan 1 week housekeeping vervolgens de rest van de tijd receptie. ze willen namelijk graag dat je alles een beetje weet van het bedrijf..

(ik had me voor gehouden hier niet al te grote verhalen neer te zetten, mislukt... sorry)

Maar dat zien we dinsdag pas, WANT morgen gaan we het kruger in... jeej! 05:30 word ik verwacht voor een full day safari om rond 17:00 weer thuis te komen (bekaf neem ik aan)

maar jullie horen nog hoe dat was want dat weet ik dus og niet aagnezien het vandaag nog niet morgen is.

Vnadaag zijn anouk en ik even lekker de stad in gegaan. Phalaborwa city is ongeveer 10 minuutjes lopen, nu gaat het nog met 30 graden maar straks 45 wordt dat minder plezierig dus pakken we dan wel de fiets.

even wat dingetjes gehaald die we nodig zijn (mouse, lenzenvloeistof, stekkers.. dat soort dingen)

voelde me wel erg blank... iedereen is hier zon beetje zwart... nouja er zijn ook wel veel blanken maar zwart overheerst toch wel het straatbeeld.

Eenmaal terug in ons huisje even naar de spar om boodschappen te halen, daarna lekkere spinaziepasta gekookt die absoluut niet te vreten was dus heb ik maar een ei gebakken.

Met anouk gaat het helaas minder goed, ze wil graag naar huis toe en heeft besloten om dat ook te gaan doen.
Morgen gaan ze haar vlucht omboeken naar nouja, zo snel mogelijk zegmaar.

ik geloof dat ik het hierbij laat, het is al een hele lap tekst

Jullie allemaal hartelijk bedankt voor de gelukswensen en natuurlijk het uitzwaaien!!!!
Ik spreek jullie wel weer, hopelijk met goed internet zodat ik de fotos van de dieren die ik morgen allemaal ga zien op de foto kan zetten!!!!

De mensen hier zijn trouewns super aardig!!!ik heb erg veel zin om te beginnen met werken.


Liefs, Sharon

  • 29 Augustus 2009 - 19:06

    Eline Verbeek:

    Heej Sharon!
    Klinkt super! Veel plezier op safari en succes dinsdag!
    Liefs

  • 30 Augustus 2009 - 10:01

    Sha:

    Heej Sha!

    Fijn dat je heel over bent :D en leuk dat het daar allemaal zo leuk lijkt te zijn!
    Nu ben je dus op safari als ik het goed begreep! Heeel leuk! (H)

    Heeel veel plezier daar en succes dinsdag met je eerste officiele werkdag!

    Liefs en een dikke knuffel.

  • 30 Augustus 2009 - 10:10

    Jezus:

    Hoi Sjon,

    Het klinkt echt super! Vandaag op safari, ben zeeeer benieuwd! :) Ook fijn dat je al een pet hebt gevonden;) Hopelijk eet je nog een keer boboti en blijft het dan wel hangen.. Heeeel veel plezier en kusjes. Wij zullen je Fable poppetje wel effe bevorderen, haha.. Groetjes en tot over 172 - 17 dagen!

    XX es

  • 30 Augustus 2009 - 10:13

    Jezus:

    172-14

  • 30 Augustus 2009 - 16:02

    Mama:

    Mooi zeg dat het zo goed gaat met je(had een andere start verwacht maar je bent een kanjer, een echte doorzetter(niet alles is zwart/wit (haha))
    Hoeveel olifanten heb je vandaag geteld?
    Fijn dat het zo goed gaat met je maar errig jammer dat Anouk last van heimwee heeft, hopelijk ziet ze in dat blijven en doorzetten het allerbeste is om hier vanaf te komen, maar ja wie ben ik om haar tegen te houden?
    Denk goed aan jezelf Sharon en maak er wat moois van da bij die zwatties.....
    kusjes mama

  • 30 Augustus 2009 - 17:11

    Channie:

    Leuk verhaal!
    Klinkt allemaal erg leuk, en ik weet zeker dat je het helemaal geweldig gaat vinden!! jaloooers..

    VEEL plezier nog, we blijven je volgen vanaf de roodborst in ons kleine kikkerlandje, ook een dikke kus van mijn mama!

  • 31 Augustus 2009 - 00:01

    Mama:

    He jij daar waarschijnlijk nog even zonder fietsende neger die de stroom opwekt voor je computer dusssss, trap hem effe zelf aan zodat ik je eerste safari kan volgen en alvast genieten van de (hopelijk ) mooie belevenissen van jou.
    Ik heb je vandaag dus niet gesproken en het is nu telaat voor een smsje.
    Morgenvroeg stuur ik je een berichtje en oja onze eerste ouderwetse brief is vandaag (zondag 30 aug.) de deur uitgegaan en voor een ieder die het wil weten; postzegel erop en voor €0,95 brengt de TPG (door Gertje bezorgt) hem naar Afrika, als je zelf gaat brengen is het IETS duurder....
    Nou meissie slaap lekker en een dikke knuffel van ons allemaal
    Fam. Beest.
    p.s. Wat is de stand van de olifanten?
    xxxmama

  • 31 Augustus 2009 - 10:19

    Eline:

    Hee Sha!!

    Klinkt super gaaf! :)

    Veel succes morgen en veel plezier vandaag..

    xx

  • 31 Augustus 2009 - 16:19

    :

    Hee Sharon!

    Wat leuk om allemaal te lezen! :) Ik ga even actief je blog volgen, kijken hoe jij je buitenlandervaring beleefd! Ik was eigenlijk wel verrast dat je schreef dat er bijna geen blanken zijn, ik dacht namelijk dat in Zuid Afrika het een beetje 50/50 is qua huidskleur! (om het maar gewoon onbeschaamd te benoemen.) Nou heel veel plezier met je safari en je eerste dagen daar! :D
    En ik blijf je blog lezen! :)

    xx Aileen

  • 31 Augustus 2009 - 20:42

    Linda:

    Hee Shaaaa

    mooi dat het leuk is daar!

    vast veel indrukken nu, ben heel benieuwd wat je allemaal ziet etc, dus hopen gauw op goed en snel internet.

    scheelt trouwens dat je snel bruin word, lijk je een lichte neger..is al iets beter.

    Nou ik zal je op de hoogte houden van de nederlandse gebeurtenissen ( je mist niet veel hoor, een beetje kou misschien)
    en ik houd de site in de gaten.

    Dikke kus!
    Linda

  • 31 Augustus 2009 - 21:46

    Mama:

    He meid hoe waren de Safari's?
    Ben echt benieuwt, ik wens je voor je eerste stagedag morgen heeeeeeel veeeeel succes in het restaurant (gelukkig hoef je niet te koken, haha.
    we horen het allemaal nog wel, balen dat het internet dood is.....
    ik bel je nog,
    xxxxanke

  • 01 September 2009 - 08:40

    Chantal:

    VEEEEEEEEEEEEEEEEL succes vandaag!!

  • 02 September 2009 - 05:01

    Die Mama:

    En hoe was het werken in het restaurant?
    Net zoiets als in Oldenhagen? haha
    Toch mooi dat je zoveel ervaring opdoet en je maakt ons echt nieuwschierig....
    Jammer dat Anouk naar huis is gegaan, zo snel al.
    bedankt voor de mail.
    Binnenkort krijg jij ook onze eerste brief (aangetekend net as de belastingdienst,haha)
    trouwens voor wie een brief o.i.d. wil sturen naar Sharon;

    Sefapane lodge & Safari's
    t.a.v. Sharon van de Hoek
    po box 1621
    Phalaborwa 1390
    South Africa

    een postzegel van € 0,95
    erop.Tja t'mag wat kosten he Sharon?

    groetjes vanaf de Lodge in Junne....

  • 02 September 2009 - 09:07

    Dienke Gerco En Sama:

    hallo schat wat zijn we blij dat je goed overgekomen bent en dat je het naar je zin hebt wat kun je toch mooie verslagen schrijven
    elke dag kijk ik wel even

  • 02 September 2009 - 11:30

    Samara:

    heb je het leuk gehad

  • 02 September 2009 - 11:49

    Annet :

    Hoi Sharon,
    natuurlijk mocht ik van je moeder meelezen van wat jij zoal meemaakt, vandaar dit berichtje. Ben wel benieuwd naar de evt. foto's. Ik wens je veel succes bij de start van je werkzaamheden.
    Groeten van een collega van je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Stage bij sefapane

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2010

Last but not least

19 Januari 2010

Today I have climbed a mountain

12 Januari 2010

Koud he?

01 Januari 2010

HAPPY NEWYEAR

25 December 2009

XMASS!
sharon

De wereld rond in 80 jaar ;)

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 39433

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 15 December 2014

Thesis in Kathmandu, Nepal

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Studeren in Kajaani

29 Juni 2011 - 22 Augustus 2011

Terug naar ZA

27 Augustus 2009 - 18 Februari 2010

Stage bij sefapane

Landen bezocht: