Curling, grote kat, buikschuifglijbaan. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu Curling, grote kat, buikschuifglijbaan. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van sharon hoek - WaarBenJij.nu

Curling, grote kat, buikschuifglijbaan.

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg sharon

12 September 2009 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hallo allemaal!!
Aangezien ik nogal krap aan het internetten kom deze week omdat ik het simpelweg niet heb dacht ik ik typ gewoon wat op de laptop en dan hoef ik alleen maar te knippen en te plakken!!

Het is hier nogsteeds supermooi!
Heb er inmiddels 3 werkdagen op zitten bij het restaurant. Dinsdag een 12tot21 shift gedraait… mocht niet veel doen beetje achter iedereen aan lopen kijken hoe alles werkt. Woensdag een 06:00 tot 15:00, een fijne shift want dan heb je savonds nog lekker vrij. (maar ben je wel ietwat moe) Toen mocht ik al wat meer doen, mensen drankjes serveren! Jeej.
Vandaag (het is nu donderdag) een 15 tot 23. Met bushbraai! Een barbecue in the middle of nowhere in het Krüger. In het begin een beetje wennen…. Aangezien ik er zaterdag nog leeuwen heb gezien en er nu lekker ga barbequen:P
Was de bediening van ongeveer 25 mensen samen met een ander meisje, heb het volk voorzien van een drankje. We hadden de tafels verdeelt, ik liep naar 1 tafel en laat dat nou net de tafel zijn waar GEEN nederlanders aan zitten. Ha… dacht ik eindelijk even weer mijn moedertaal uit te kunnen voeren, maar niet bleek minder waar dit waren mensen uit spanje, of portugal… daar ergens.
Het was wel erg leuk! Zo midden in niets een beetje barbequen… rond 21.00 waren we er weer.. toen moest ik nog een beetje helpen in het restaurant.. vooral opruimen om 22:30 was ik thuis… lekker even op de bank wezen hangen en ben nu alweer in bed.
Morgen moet ik mee met de housekeeping (whaha, echt geweldig,,, zie mezelf al met zon mooie struisvogel plumeau) al die vrouwtjes lopen hier op crocs met dikke wollen sokken aan tot de knieen (in lees: 38 graden!!!!).
Misschien mag ik eerder vrij, rond 13:00 is er een diner achtig iets in de Amarulla farm (ik geef bij deze iedereen de opdracht naar de winkel te gaan en een fles te halen.. LEKKER!! Waaah echt wel.. soort baileys maar dan gewoon lekker. Geweldig. Wel met ijs natuurlijk!
Woensdagavond hebben we gegeten bij marloe’s. Marloe is een vrouw (zeg maar gerust een Heeeeeele volslanke) die een restaurant heeft in afrika. Het was eerst haar huis en dat is aan alles te zien. Super gezellig lekker aan een gewone tuintafel en stoel gegeten. Heb lamb gegeten… was best wel lekker!
En ook amarulla gedronken met als resultaat dat ik (eenmaal thuis) lomp hard van de bank ben gedondert en echt een blauwe plek op mijn reed heb dat wil je niet weten. Maaar het was het waard.
We zijn naar Marloe gegaan met Cheryll, de restaurant hoofd achtig iets. Een super aardige vrouw.. die dus vroeg of Jan en ik mee wouden naar de Amarulla farm als ‘catering’. Dus wie weet lig ik morgen aan de amarulla tap! Lang leve de lol dacht ik zo, en oja de Amarulla natuurlijk.
Vandaag op weg naar het werk heb ik voor het eerst apen in de lodge zelf gezien. Ze schijnen niet zo aardig te zijn als de apen thuis (mam, hans & joey) dus deze laat ik maar met rust.
Ik brei er een eind aan want het is alweer half 1!
De tijd vliegt hier wel moet ik zeggen. Het is nu alweer een week geleden dat ik jullie uitzwaaide en in het vliegveld stapte!
Maar het is hier ook echt dat je gewoon niet echt ergens aan toe komt, of ik weet het niet… je komt wel ergens aan toe maar ik moet natuurlijk ook tijd investeren in het zwembad.
Die morgen trouwens gemaakt moet worden wegens een lek dus kan hem niet gebruiken!! Aaaah. Al zeggen ze dat je als het echt zomer wordt, ja echt zomer…. Rond 45 graden.. beter niet het zwembad kan gebruiken tussen 11 en 16.00 omdat je dan gewoon echt levend verbrand. Lekker verhaal waarom heb je dan een zwembad? Voor in de winter als het 30 graden is misschien? Oja dat is wel relax dan.

Ik ga slapen jongens!! Leuk dat jullie allemaal mijn wilde verhalen volgen, en ik laat gauw weer wat van me horen!

Inmiddels is het alweer een week geleden en heb ik deze tekst nog niet op internet gezet!!
Dus plak ik er gewoon nog een lap tekst bij aan, als jullie het niet erg vinden!
Het is vandaag Zaterdag 12 september. Gister lekker 2 dagen vrij gehad en vandaag weer werken!
3 dagen op de receptie zijn inmiddels al weer verstreken!
Donderdag moesten we vroeg uit bed (op onze vrije dag) want we gingen met leeuwen wandelen! Echt super gaaf, wel een beeeetje onnatuurlijk want je kon ze gewoon aaien:P maar wel echt leuk om mee te maken! Ook fotos van gemaakt natuuuuurlijk en die zet ik zo spoedig mogelijk op internet!
Na het wandelen met de leeuwen gingen we naar Savanna, een mama cheetah. Toen we erheen liepen dacht ik van ooh die zit in een hok en we gaan lekker gewoon kijken door die ruitjes, maaar toen deed die man het hok open en konden we gewoon met mama cheetah knuffelen. Gewoon een Elmo / Grover maar dan x 100. Ze had ook 3 Pups, LIEEEEEF! Rond 11 uur waren we weer thuis en toen gingen sophia en ik shoppen!! Wat nog wel redelijk te doen is in Phalaborwa! Heb leuke dingen gekocht, waaronder een super mooie pyamabroek met poedels erop.
Daarna lekker gerelaaaxt thuis, een buikschuifglijbaan opgezet (fotos komen:P) waar we ook mee kunnen curlen (is dit het juiste woord daarvoor?:P) en savonds geprobeert te internetten achter de bar maar tevergeefs…. Gister lekker niks gedaan, savonds braai gehad en toen lekker weer vroeg in bed.

Het was de afgelopen 2 dagen KOUD. Ik wist niet dat het hier koud kon worden maar het is toch echt waar. Gisteravond rond 18:00 zaten we met de dikke trui rond ons vuurtje. Wel lekker mmmmmmarsmallows gegeten van Malvin the Mallllowsaurus. Ik ga jullie weer verlaten en hoop dat ik nu wél de kans krijg om alles op internet te pleuren!!

Liefs, Sharon


  • 12 September 2009 - 08:53

    Marijke:

    leuk Sharon om zo mee te kunnen lezen wat je allemaal doet, ziet, drinkt en meemaakt. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ennu.....stuur straks wat van dat weer daar deze kant op.....de dagen korten alweer en vooral s avonds is het te koud.

    Groetjes en liefs vanuit Raalte

  • 12 September 2009 - 11:10

    Dienke Gerco En Samm:

    Oh Sharon wat ziet het er toch geweldig uit wat leuk die leeuwenfoto als ik je zo zie schrijven dan ben ik wel jaloers op je en volgens mij heb je het nog steeds naar je zin dikke kus de Kleintjes uit Ommen xxxx ddddd dikke kus

  • 12 September 2009 - 15:07

    Samara:

    hee ik hoorde dat je bij de leeuwe durft te ziten heel knap hoor ik durf dat niet hoor ik ben net trug van winkjelen het was heel leuk met charnel en haar moeder mama is even weg . me varder is bij charnel en ik thuis en nog mooie foto,s ik heb ze gezien mooie hoor en ook zhratg.xxjes en nog veel mer kusjes nog meer dan 1000nt groetje samara en dienke en gerco

  • 12 September 2009 - 17:56

    Mama:

    hé, was het internet toch nog even gelukt? Jammer dat ik niet thuis was maar ik hoorde al van Esther wat je nu weer allemaal hebt beleefd.Wat een mooie foto en het blij dat ik glij festijn zal nog wel meer blauwdrukken opleveren.Wat je daar in de hand hebt is het drankje om :moed"in te drinken? haha.
    Ik stel voor dat je dit "lieve"poesje gewoon op de terugweg in de koffer meeneemt dan hebben we hier in Junne ook eens wat te beleven.
    Je studieboek is vandaag als pakketje in een doos verpakt met hollandse spulletjes en hopelijk werkt de zegel met "priorety"erop ook,(Nu snap ik waarom kerstzegels wat langer duren...) zodat je snel deze spullen kunt verorberen......heb je al zin in truffels?nou werk ze nog even en we houden skype in de gaten.
    Dikke kusxxxxxmama


  • 12 September 2009 - 20:25

    Sha:

    Heeeeeeej Sha! :D

    Fijn dat het daar zo leuk is! Zou vanavond eens kijken of er ergens amruelle ( ofzo ) te bestellen valt! :D haha
    zou lekker zijn vast en zeker.. Niet teveel natuuriljk want aan een blauwe kont heb je niet zoveel. ;)
    Veeel plezier daar nog! :D
    ga er vanavond ook wel 1 voor jou drinken!
    ( we gaan naar takens je raadt het nooit ) haha.
    Nouja miss is het wel leuk en anders was het écht de laatste keer! Nouja vor eerst dan.
    Oke onzin verhaal!
    Leuke foto's heb je trouwens gemaakt zeg! heeel gaaaf :D

    Nouja kga je wel mailen deze week! :D

    Liefs Sha

  • 13 September 2009 - 11:41

    Aileen:

    Hee Sharon!

    Wat een lieve kat :D
    Al zal die wel een iets ander geluid maken dan 'miauw' haha. Ik hoorde van Chantal dat je het helemaal naar je zin hebt, leuk! :)
    Ik dacht dat ik het goed had toen ik de weerberichten zag van Valencia (30graden) maar jij zit daar gewoon in een asociale 40 graden! Heerlijk! Of is dat niet goed uit te houden? Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's van je safari! Komen die hier nog op? Succes daar!

    xx Aileen

  • 15 September 2009 - 16:35

    Monica:

    Heeee sharon,
    jaa ik had dit dus nog niet meegekregen ;) maar superleuk dat je een dagboek bijhoudt:D het klinkt allemaal super mooi daaro:D ben jaloers hoor hihi. hier in ommen niks bijzonders...beetje studeren enzo;) maar geniet er lekker van :D
    xx

  • 15 September 2009 - 21:36

    Die Mama:

    he meissie,
    toch nog even proberen om contact met je te krijgen,...
    Morgen lekker uitslapen op je vrije dag en dan zuk je vast weer nieuwe dingen ontdekken, bofkont!!!!(istie trouwens nog blauw?)
    seeyou
    xxxmama

  • 16 September 2009 - 06:42

    Kitty:

    Hey Sharon, leuk je verslagen te lezen. Probeer mij jou voor te stellen met de croqs en wollen sokken.Wij missen SA en hebben best moeite weer te wennen aan het Hollandse ritme. succes en we mailen. groetjes Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Stage bij sefapane

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2010

Last but not least

19 Januari 2010

Today I have climbed a mountain

12 Januari 2010

Koud he?

01 Januari 2010

HAPPY NEWYEAR

25 December 2009

XMASS!
sharon

De wereld rond in 80 jaar ;)

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 39419

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 15 December 2014

Thesis in Kathmandu, Nepal

05 Januari 2012 - 12 Mei 2012

Studeren in Kajaani

29 Juni 2011 - 22 Augustus 2011

Terug naar ZA

27 Augustus 2009 - 18 Februari 2010

Stage bij sefapane

Landen bezocht: